muzikanten


Bram Decroix
Bram Decroix (°1985) studeerde van 2004 tot 2011 klassieke contrabas aan de conservatoria van Antwerpen en Amsterdam, bij docenten Lode Leire en Peter Stotijn. Daarnaast volgde hij masterclasses bij o.a. Duncan Mctier, Dominic Seldis, Rick Stotijn, Symon Marciniak en Bruno Suys. In dezelfde periode was hij aanvoerder van de contrabassen in het Nationaal Jeugdorkest van Nederland (NJO) en vaste bassist van het kamermuziekensemble Sebastian Strings o.l.v. Katy Sebastyen en Erwin Schiffer.
Sinds 2009 is Bram vast orkestlid in het Symfonieorkest Vlaanderen, en sinds 2012 is hij tevens aanvoerder in de Belgische Kamerfilharmonie. Verder speelt hij geregeld mee met het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Brussels Philharmonic en Zomeropera Alden Biesen. Bram speelde o.a. reeds in de Royal Albert Hall London voor de BBC Proms, het Concertgebouw Amsterdam en het Paleis voor Schone Kunsten Brussel. In 2012 soleerde hij met het contrabasconcertino van Larsson met het Orlando Junior Academy Orkest.
In 2013 richtte hij het strijkkwintet St. George Quintet op, waarmee hij regelmatig concerteert.
Sinds september 2013 is hij leraar contrabas aan de Academie de Kunstbrug Gent.


Bart Zwaan
Nestor van het gezelschap, tevens Taijiquan fanaat. Dit laatste sluit naadloos aan bij zijn pianospel : musiceren vanuit de adem, bewegend in de ruimte. Voor Bart graag een "beheerste" roes. Energie, gekanaliseerd in de compositie. Musiceren wordt sàmen ademen en de luisteraar uitnodigen tot participeren. 


Michael de Weert
Na zijn eerste muziekstudies in Gent ging Michael De Weert (°1973) fluit studeren bij Baudoin Giaux aan het conservatorium van Brussel. Hij behaalde er zijn eerste prijzen van notenleer, kamermuziek en dwarsfluit. Via Baudoin Giaux kwam hij in contact met de vermaarde Franse fluitschool. Zo nam hij deel aan tal van concours en meestercursussen in Parijs en Lyon, o.a. bij Alain Marion, Philippe Pierlot en Jean-Marc Boissière.
In 1999 behaalde hij in Luik met onderscheiding het hoger dilpoma voor fluit bij Baudoin Giaux en het hoger diploma voor kamermuziek bij André Siwy. Een jaar later behaalde hij in Gent de graad van meester in de muziek bij Philippe Benoit.
Hij speelde verschillende malen mee met het Nationaal Orkest van België. Daarnaast treedt hij regelmatig op met kleinere kamermuziekensembles. 
Michael De Weert is directeur van Academie de Kunstbrug Gent. 

Tine Van Parys
Tine Van Parys (°1980) begon haar muzikale studies aan de academie van Izegem. In 2003 behaalde zij met grote onderscheiding het diploma van Meester in de Muziek aan het Conservatorium van Antwerpen in de celloklas van Jaap Kruithof. Als Erasmus-student studeerde ze aan de Musikhochschüle in Leipzig bij Prof. M. Moosdorf. In 2005 gradueerde ze voor barokcello aan het Conservatorium van Brussel bij Alain
Gervreau. Daarnaast volgde zij masterclasses cello en kamermuziek bij onder meer Klaus Heitz, Roel Dieltiens, Anner Bijlsma, het Alban Berg Quartett.
Tine werd Jong Tenuto laureate in 1996. Tijdens haar studies was ze cello-aanvoerder bij het Filharmonisch Jeugdorkest van Vlaanderen en de Jonge Filharmonie. Bij verschillende barokensembles in binnen- en buitenland is ze een veelgevraagde solist en continuospeler.
Ze concerteert vaak met het Euterpe Baroque Consort, Le Concert d’Anvers, Capriola di Gioia, Trafique Lyrique, Apotheosis en Ensemble A.
Ze werkt ook samen met o.a. Ex Tempore, Il Fondamento, het Vlaams Radiokoor, Les Siècles, Bachkoor BWV. Met deze ensembles maakt ze cd- en radio-opnames en is ze geregeld te gast op gelegenheden zoals de Händel Festspiele, de festivals van Klara, het London Haendel
Festival, Festival Oude Muziek Utrecht,…
Op de moderne cello kan je ze aan het werk horen met o.a. het tangokwintet Circacinco en in duo met cellist Romek Maniewski. Recent nam ze muziek op voor cello, harmonium en klavier met Joris Verdin en Marie-Noëlle Bette.
Geregeld speelt ze bij Casco Phil en als remplaçant bij de Vlaamse Opera.
Daarnaast is ze als lerares cello verbonden aan de academie van Hemiksem en de Kunstbrug Gent.


Patricia George
Patricia George studeerde accordeon en kamermuziek aan het Koninklijk Conservatorium Antwerpen bij Roger Eggermont en Theo Mertens waar zij de Eerste Prijs Accordeon en de Eerste Prijs Kamermuziek telkens met onderscheiding behaalde.Tevens woonde Patricia masterclasses bij waar zij mede onderricht kreeg van Viatcheslav Semionov, vandaag algemeen beschouwd als één van 's werelds meest beroemde concerterende Russische hedendaagse componist voor bayan.
Vanaf 1995 ging zij op wereldtournee met de productie “La Tristeza Complice” naar een choreografie van Alain Platel in samenwerking met het productiehuis LOD en Les Ballets C de la B.
Daarnaast werkte Patricia samen met productiehuizen als Hussaarts & Van Lohuizen, Het Paleis, Laika, BonteHond en Pantalone.
In 2009 richt zij samen met Michael De Weert, Sarah Vandendriessche, Tine Van Parys en Bart Zwaan CIRCACINCO op waar de sensuele, fijngevoelige en karaktervolle tangomuziek centraal staat. Sinds 2017 maakt contrabassist Bram Decroix CIRCACINCO compleet.
​Naast haar werk als uitvoerend muzikant schrijft zij eigen muziek en arrangementen voor o.a. Accell.
Als leerkracht accordeon en groepsmusiceren is zij verbonden aan de Academie de Kunstbrug Gent.


Sarah Vandendriessche
Gitariste, Sarah Vandendriessche, werkt en woont in Gent. Ze speelt solo en in verschillende kamermuziekensembles. Sinds 2008 speelt ze bij CIRCACINCO.
Ze begon op 8-jarige leeftijd gitaar te spelen in de academie in Izegem, ze zette haar studies verder in het Koninklijk Conservatorium in Gent. Ze studeerde bij Yves Storms en behaalde in 2005 de grootste onderscheiding. In 2006 behaalde ze haar master na master bij Raphaella Smits in Leuven. Ze volgde ook tal van masterclasses in het buitenland. Ze ging twee keer naar Argentinië om er les te volgen, onderzoek te doen en te reizen. In 2006 werd Sarah toegelaten op de Academia Chigiana in Siena, Italië.
Sinds 2002 geeft Sarah les. Momenteel aan de Academie de Kunstbrug Gent waar ze gitaristen begeleidt tot volwassen muzikanten. 
Ze werkt mee aan radio opnames, cd opnames en concerten. Met "La tarara" begeleidt ze Ann De Prest met Zuid-Amerikaanse en Spaanse liederen. 
Sinds 2018 staat ze weer solo op de planken. Met "Gaucho y Pantaneiro", een muzikale reis door Argentinië en Brazilië en "Danza", zorgt voor een intiem, muzikaal en poëtisch moment.